Wednesday 28 January 2015

My Simple Daily Makeup

Assalamualaikum...

Hari ni aku nak bercerita tentang cara aku menjaga penampilan wajah dan produk yang digunakan setiap hari. Pagi-pagi dah kena bertolak ke tempat kerja pukul 6.30 pagi. Memang tak sempat nak pakai apa mekap pon waktu pagi. Dah siap pakai baju, tudung dan segala bagai, ambil kunci kereta, start enjin dan keluar pergi kerja. Kadang-kadang muka nak pergi kerja dah macam muka bangun tidur pon ada.


Cara yang cepat nak membuatkan muka nampak segar di waktu pagi ialah dengan menggunakan Aloe Vera moisture soothing gel. Bila pakai ni muka akan kelihatan segar dan terasa sejuk sebab gel dia memang akan meresap cepat ke dalam kulit dan akan membuatkan kulit muka menjadi lebih licin. Gel ni iolss beli masa pergi korea hari tu. Kalau di Malaysia harga agak mahal berbanding kalau beli di Korea. Kalau di Korea gel ni boleh dapat dalam RM 15 sahaja.




Yang ni Milk Body Essence iolss beli di Korea. Function dia sebagai lotion body yang berperisa susu. Kalau sapu lotion ni di badan, bau memang wangi macam lotion baby. Memang sangat berbaloi beli lotion ni, dan harga dia cuma 6600 won sahaja bersamaan dgn RM 20 duit Malaysia. 


Ini di antara produk sampingan yang lain yang iolss guna. Nano white dan face mask tu iolss selalu guna masa nak tidur. Face mask tu pun beli masa di Korea, 10000 won untuk 1 paket.


Yang ni iolss punya daily makeup, sangat simple kan..Iolss selalu pakai bila dah sampai ofis. Satu lagi perkara yang penting, iolss jenis yang tak boleh pakai apa-apa jenis lipstik tak kisahlah apa jenis brand pun, sebab nanti bibir akan jadi pecah dan kering macam di padang pasir..haha, tak tau la kenapa dan memang sangat alergi dengan lipstik since bila pon tak tau la. So, yang iolss bole pakai lipbalm saja. Lipbalm yang bulat tu iolss beli di Korea, harga di 7000 won sahaja. 

*Ok lah, thanks for reading,hope can inspire uolss semua, see you next time...bye..(^ ^)

1 comment:

  1. wahh banyaknya produk korea!

    dah lama tak nampak temulawak ehhee

    ReplyDelete