Tuesday 31 March 2015

Sopoong Again

Assalamualaikum...

Hi guys and girls, sebelum ni aku dah pergi dah sopoong yang dekat Times Square ni. Kiranya yang kali ni adalah kunjungan aku yang kedualah nampak gayanya. Actually pergi Times Square ni disebabkan adik iolss nak beli baju baru, maklumlah baru dapat bonus kaw-kaw dari Celcom. Lepas habis shopping kitorang ke restoran ni untuk makan tengah hari sama-sama.

Uolss.. lama sangat rasanya tak pekena makanan Korea ni. Asyik makan kimchi jer, apa kata kali ni makan bibimbap pulak. Harga makanan kat sini pon berpatutan. Nak tengok menu ni pon mengambil masa yang lama, kene cek juga apa bahan yang ada pada setiap menu yang ada, takut ada yang tak dapat diterima tekak pulak nanti.


Ni lah dia sushi korea, tak ingat pulak apa nama dia dalam Korea, ok baru ingat, nama dia kimbap. hehe..satu set ni murah jer.  Ada sup dan side dish kimchi yang pelbagai jenis.


Nilah dia bibimbap tu. Kau nampak jer mangkuk ni macam kecik jer kan, sebenarnya, mangkuk ni dalam. Segala isi dan nasi ada terlelak di dasar mangkuk ni. 


Lepas tu, campurkan dengan sos dan kicap yang disediakan. Lagi banyak kau letak lagi sedap ok. Lapar pulak bila tengok balik gambar ni balik. Tertelan air liur...gulp..hehe


Inilah hasil dia, selepas digaulkan. Nampak macam tak senonohkan, tapi yang tak senonoh ni la yang sedap di makan, sampai terigau-igau di ingatan..ececeh..hihi.

Jemput makan kawan-kawan, owh lupe nak bagitahu,. bibimbap ni satu set sekali dengan telur kukus dan kimchi. Telur kukus tu memang sedap dan sangat mengenyangkan. Nanti nak try buat sendiri kat rumah. Tapi tak tau la bila nak try. Senang jer sebenarnya nak buat.



Ini Baniah, adik saya, kitorang geng kuat bergaduh dan selalu tak sependapat. Kalau dah berjumpa tu kalau tak gaduh memang tak sah. Tapi gaduh tak lama, sebab air yang dicincang tak akan putus. Uolss, who looks more younger here, me or my sister. hehe..just kidding.

Thanks for reading...see you next time!!..

No comments:

Post a Comment