Wednesday 18 March 2015

Site Injury and Car Accident

Assalamualaikum...

# Jatuh Tangga

Rasanya ini adalah kali pertama aku mengalami kecederaan ketika bekerja di site. Entah macam manalah boleh jatuh tersungkur dekat tangga apartment yang dalam pembinaan. Iolss punya kaki terseliuh dan membengkak sehingga boleh terlihat darah beku di kawasan buku lali. Tapi yang ajaibnya lepas jatuh jer, takdelah rasa sakit sangat, just rasa denyut-denyut jer. Aku boleh lagi naik dan turun tangga dan pergi jalan-jalan dari depan sampai kebelakang site.



Inilah tangga yang mengerikan tu. Dahlah gelap tak ada lampu. Entah macam manalah boleh tersilap langkah. Rasanya aku tak boleh nak agak berapa banyak anak tangga perlu dipijak lagi, sebabnya keadaan dekat tangga tu terlalu gelap. Lepas ni make sure kalau nak turun tangga ni kena buka flashlight dulu.

Dah balik ofis baru terasa ngilu. Jalan pun dah terhencut-hencut. Letak ais batu untuk surutkan bengkak. Bila time nak solat baru terasa seksanya nak bergerak dan sangat sakittt.. Then, I decide pergi klinik panel company. Dr. just check lebam dan bagi ubat sapu dan tahan sakit...but MC tak dapat..sadisss betul. 


Comel tak kaki aku??hehehe..Yang ni lepas dah kena urut dengan kakak aku. Then pakai bandage untuk prevent kaki aku dari masuk angin. Time ni kaki memang dah bengkak sampai ke pergelangan kaki. Sakit tu memang sakit sangat, especially bila time kakak aku urut, sampai menangis bila kena urut.

Esoknya bengkak still tak hilang dan kaki pun still sakit lagi. Aku ambil keputusan ambil mc dekat klinik dekat-dekat dengan rumah. Dr. tu siap buat x-ray lagi. Nasib baik tak ada apa-apa kecederaan teruk pada tulang kaki. Cuma bengkak di bahagian ligamen kaki jer.

# Car Accident

Nak balik dari klinik tu secara tiba-tiba masa nak keluar parking aku telah terlanggar belakang lori..huhu, aku memang tak perasan ada lori parking memang betul-betul belakang kereta iolss. Dah lah jatuh tangga, esoknya pulak eksiden, memang tragis betul hidup aku. Salah siap? Salah diri sendiri sebab tak alert . Redha jer lah nak buat macam mana lagi kan. 



Kesian si merah, yang ni dah kali ketiga si merah I dilanggar. Mak I sampai nak bawa iolss jumpa ustaz untuk berubat. Sebabnya, dah macam-macam benda dah jadi pada aku dalam setahun dua ni. Oklah mak, nanti kita jumpa ustaz eh. Rasanya macam ada benda tak kena jer dengan anak mak yang sorang ni. Mana taknya masuk yang ini, dah 5 kali accident.



Tak kan nak biarkan si merah tu macam tu jer, risau pulak kalau dia berkarat nanti. Dengan kaki yang bengkak dan berbalut, boleh lagi aku survey dekat dalam 3 buah bengkel mengetuk dan mengecat sekitar subang ni. Lastly, terjumpa kedai mengetuk dan mengecat yang murah di Kampung Melayu Subang. RM 200 untuk kos mengetuk dan mengecat. Sesiapa yang nak repair body kereta tu bolehlah datang ke sini. Bengkel ni berdekatan dengan Metro Driving Academy. senang sangat nak cari sebabnya bengkel ni betul-betul tepi jalan.



Tak siap lagi, esok baru boleh ambil. Hasil kerja dia pon kemas dan memuaskan. Sekian cerita dari saya, terima kasih kerana sudi mendengar. (^ ^)





No comments:

Post a Comment