Thursday 26 February 2015

Cinta Pertama

Assalamualaikum...


Malam ni suasana agak tenang dan fikiran pun tak berapa nak bercelaru, maybe disebabkan hujan yang lebat petang tadi. Tiba-tiba dapat satu idea nak menulis malam ni bertemankan Encik Bear di sisi. 

Mula-mula memang bear tu duduk di situ, sat lagi bila dah start sakit pinggang menulis, bear tu lah yang akan menjadi tempat menyandar ..huhu

Siapa di sini pernah ada cinta pertama?? Betul ke cinta pertama ni susah untuk dilupakan?? Siapakah yang paling susah nak melupakan cinta pertama, kaum lelaki atau kaum wanita?.  Betul ke kaum lelaki yang paling susah nak melupakan cinta pertama mereka sedangkan kaum wanita lebih pentingkan cinta terakhir mereka. Maksud cinta terakhir ni cinta yang kekal sehingga ke akhir hayat.

Tapi bagi pendapat aku, tak kisah lelaki ataupun perempuan, cinta pertama memang susah nak dilupakan. Yang pasti kalau nak melupakan mungkin ia akan mengambil masa yang lama. Sakitnya dikhianati dan ditinggalkan dari cinta pertama memang akan berbekas selamanya di hati seseorang itu. Bunyi macam pakar diari cinta pulak..huhu. Mungkin pengalaman dan keadaan persekitaran yang membuatkan aku boleh membuat rumusan serta berfikir dan boleh melontarkan pendapat seperti ini. 

Gambar ehsan encik "google".

Kepada yang pernah mengalami situasi seperti ini, dan sangat tabah untuk melupakan si dia, anda adalah seorang yang kuat dan ingatlah ada banyak lagi perkara yang lebih penting untuk diingat contohnya parents kita dan yang paling penting sekali kita ada Allah yang selalu berada di samping kita yang akan mendengar setiap keluhan dan tahu segala kesusahan kita. Mengadu pada Dia dan berdoa supaya dapat melupakan si dia supaya kita dapat menerima orang yang lebih baik dari sebelum ni.

Kenapa tiba-tiba aku bercerita pasal perkara ni, bunyi macam ada pengalaman pulak kan. Boleh dikatakan ada, agak lama jugaklah untuk melupakan si dia dan sekarang perasaan itu makin lama makin pudar dengan sendirinya. Buat apa nak dikenang kisah lama, pergilah dikau dari hidup ku selama-lamanya (*sambil flip my hair) huh.

Gambar ehsan encik "google". Tak kan nak letak gambar aku buat flip hair pulak kan?? (^__^)

Yang paling penting sekali, jangan tiba-tiba pulak korang stalk balik korang punya ex, nanti tak pasal-pasal teringat balik kisah lama korang. Cekalkanlah hati dan buatlah perkara yang lebih berfaedah dari korang stalk balik korang punya ex, tak kisahlah dekat FB, twitter ataupun instagram. Ingat statement ni: buat "dont know" and "dont care" jer tau.






No comments:

Post a Comment