Monday 22 June 2015

Balancing Tayar

Assalamualaikum...

Kereta myvi aku buat masalah lagi. Masa pecut dekat highway Latar, baru nak sampai 120 km/j stereng aku bergegar. Abang ipar aku cakap mungkin masalah tayar yang tak balance. 


Jadi, lepas balik Subang, aku pun pergi kedai tayar dan mintak mekanik tu cek tayar aku sama ada balance atau tak. 



Cek punya cek, tayar aku memang dah tak balance kot. Tapi stil tak bahaya lagi, cuma bergegar jer lah kalau bawak lebih 110km/j. Then, mekanik tu letak timah pada rim tayar aku. Penat jugak nak fahamkan apa yang mekanik cakap, aku ni dahlah jenis yang blur2x. Tapi memang boleh nampaklah tayar aku tak stable bila dipusingkan dengan lebih laju.


Nasib la, sian Myvi aku. Nampaknya kena kumpul duit untuk beli tayar baru pulak lepas ni. Kos nak buat balancing dan letak timah ni murah jer, cuma RM 12. 





No comments:

Post a Comment