Wednesday 24 September 2014

Hampir Terjerumus dengan MLM

Semua pasti tahu yang MLM ni Multi Level Marketing yang ada downline dan upline seta beberapa leader. Sebenarnya bukan semua MLM ni menipu, ramai yang dah berjaya tapi usaha kena lebih la untuk mencari downline kita sendiri

Tapi yang pasti RM 75 memang dah hangus sebab dah terjadi ahli. Tak tau la apa yang telah menghasut sehingga sanggup menggadaikan RM 75 untuk menjadi ahli, huhu nasib baik tak banyak yang tergadai.

Orang orang MLM memang diorang pandai bercakap, kita yang rasa stranger pada dia pon boleh senang percaya apa yang diperkatakan. Memang itulah konsep perniagaan MLM, kene pandai berkata dan pandai menarik minat orang. Hampir jugak nak terbeli produk diorang, sebab kalau nak join, haruslah membeli produk yang harganya beribu riban. haha.

Memanglah kalau nak berniaga kita harus keluarkan modal, tapi kalau rasa diri ini tak mampu better lupakan.

Malas nak mention jenis MLM yang terjoin..huhu. Tapi yang pasti komitmen kena tinggi kalau nak berjaya dalam MLM.

Saya sebenarnya sedar siapa saya dan memang kurang bakat dalam bercakap dan menerangkan sejenis produk kepada orang yang kita tak kenal. So, memang terkubur hasrat hendak memasuki perniagaan MLM.


*Konsep MLM


Kepada mereka yang rasa nak berniaga atau hendak mencari side income yang lain, MLM maybe salah satu jalannya. Terpulang kepada masing-masing.

No comments:

Post a Comment